Mina sidor

Välkommen till Mina sidor!

Välkommen till fastighetsförvaltningens webbserviceanmälan. Med hjälp av dina inloggningsuppgifter kan du registrera och följa ditt ärende när som helst på dygnet.

Glömt lösenord?

Första gången du loggar in behöver du skapa ett nytt lösenord.

  • Klicka på ”Glömt ditt lösenord?
  • Fyll i ditt intressentnummer och tryck på ”Skicka”.
  • Ett återställningsmejl har nu skickats till den mejladress som är kopplad till ditt intressentnummer. Följ instruktionerna för att välja ditt eget lösenord. Om du inte får något mejl inom de närmsta minuterna, kontrollera din skräppost.

Öppettider

Fastighetsförvaltningen är iväg fredag 22 november på verksamhets dialog. Ärenden som inkommer hanteras på måndag. Har ni akuta ärenden så ring 042-10 40 50 knappval 1 så kopplas ni till SOS

Fastighetsförvaltningens serviceanmälan är bemannad helgfria vardagar klockan 8.00-12.00 och 13.00-16.00 och då tar vi emot ärenden som du anmäler via Mina sidor. Om du hellre vill ringa så har vi telefontid kl 10.00-12.00 och du når oss då på 042-10 40 50. Du kan också ringa och prata in meddelande, vi lyssnar av röstbrevlådan kontinuerligt under övrig ordinarie arbetstid.

Om det är ett akut ärende (utanför vår telefontid) ringer du också 042-10 40 50 och följer vidare instruktioner. Ett akut ärende är ett sådant som kan orsaka personskada eller skada på egendom, och som måste åtgärdas omgående, till exempel vattenläckage.

Efter ordinarie arbetstid, eller vid problem med växel, ringer du 040-676 92 12.

Information för hyresgäster

På webben har vi samlat information för våra hyresgäster.

Här hittar du mer information om hur du gör en serviceanmälan, ABIH och gränsdragningslista för interna hyresgäster, och information om skötsel och underhåll mm.

Ska du lämna en anmälan på en vitvara (t ex kyl, frys, spis, diskmaskin) så önskar vi att du bifogar ett foto på produkten.

Beställa taggar

För att beställa taggar mejlar du till ff-tagg@helsingborg.se.  

I mejlet anger du:

  • Antal taggar som du önskar.
  • Vart taggarna ska skickas internt inom staden. (Är det externt eller mer än 150 taggar så hämtas de hos fastighetsförvaltningen, enligt överenskommelse.)
  • Vem som ska ha fakturan.

Så här kan vi hjälpas åt att minska stadens energiförbrukning

Fastighetsförvaltningen arbetar ständigt för att energieffektivisera och ligga i framkant i energifrågor. För att få ner förbrukningen ytterligare krävs ett fortsatt gott samarbete med våra hyresgäster. Alla kan vi göra något som bidrar till det stora hela. Nedan har vi sammanställt exempel på vad du som hyresgäst kan göra för att minska stadens förbrukning.

  • Släck belysning i de utrymmen ingen vistas.
  • Se till så att fönster är stängda och att tätningslister i fönster och dörrar är hela.
  • Stäng av apparater som inte används. Låt dem inte stå på stand-by.
  • Låt oss genast veta om du upptäcker en brist i den fastighet du verkar, ifall fastigheten ingår i fastighetsförvaltningens bestånd. Alla verksamheter har en ansvarig kontaktperson gällande brister. Meddela denne så att en serviceanmälan görs omgående.
  • Fundera på hur ni i verksamheten använder lokalerna. Behöver alla lokaler hållas öppna, eller kan sammanslagningar göras vid särskilda tillfällen? Låt oss i så fall veta.